EXCLUSIVE — The Department of Homeland Security gave U.S. Customs and Border Protection permission to ignore environmental and land regulations and immediately begin constructing a border wall between the United States and Mexico in Southern California, the Washington Examiner confirmed.

washingtonexaminer.com/policy/…

UptownGirl reshared this.

[ AP News: Microsoft workers say they’ve been fired after 50th anniversary protest over Israel contract ]
apnews.com/article/microsoft-p…
Just what did they expect would happen?
in reply to Otto Pureblood

ok, so "attention seeking behavior" really jumps out at me:

“I have to kill so I can be remembered in the most horrific way possible.”


They are "societal incels" - they can't get enough attention by dressing like a woman ("sexual appropriation"), so they have to "make the news" by doing something horrific. I mean, "the news" has instigated this through their "if it bleeds, it leads..." policies.

crazy stuff.

now can we get the epstein list already?

[ cosmosmagazine.com: The Southern Ocean is cooling when all else is warming up ]
cosmosmagazine.com/earth/ocean…
Makes sense! Heat rises, and cold sinks. /s

Russia fired two Iskander missiles and destroyed the Ria cafe in Kramatorsk, Eastern Ukraine

Ukrainian claims: It was filled with aid workers and journalists who had spent their days on the front line reporting and helping civilians

Russian claim: It was filled with Ukrainian militants (or Ukrainian command staff) and foreign (NATO) mercenaries.

Since it barely made the news here... I'm guessing that Uk's and Merc's got killed is the real story.

but we'll see.

#Ukraine #Russia #NATO.

in reply to mishal

Christine Deviers-Joncour Officiel
La vidéo de Von der Leyen semble réelle, pas générée par IA, selon les preuves disponibles. Elle a probablement été enregistrée à l’Université Ben-Gurion en Israël le 13 juin 2022, lors d’un discours pour un doctorat honorifique. Elle y a dit : « L’Europe, ce sont les valeurs du Talmud : responsabilité, justice, solidarité », ce qui a suscité des débats. grok.x.com

President Trump told reporters in a press conference with Beebs Netanyahoo that they are talking with Iranian leadership - that we aren't going to just start bombing them. Beebs looked surprised and none too happy. LOL. suck it you genocidal war monger.

Then President Trump gave Beebs a copy of his book, Art of the Deal (in paperback) LMAO.

#Israel #JQ #Iran #boss-move #epic #trolling-IRL

Le Pen Ban: Stopping the Far Right — or Fueling It? Yanis Varoufakis, Glenn Greenwald & David Broder - DiEM25


#politics #democracy #EU #lawfare

yewtu.be/live/EdYjYWa1hwU
youtube.com/live/EdYjYWa1hwU

The Trump administration is considering launching drone strikes on drug cartels in Mexico as part of an ambitious effort to combat criminal gangs trafficking narcotics across the southern border, according to six current and former U.S. military, law enforcement and intelligence officials with knowledge of the matter.

nbcnews.com/politics/national-…

in reply to Jesse Stone

the usa is permanently breaking international law..how long is this going to continue?

United Nations charta - chapter 1 - article 2 - paragraph 4

"All Members shall refrain in their international relations from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of any state, or in any other manner inconsistent with the Purposes of the United Nations."

un.org/en/about-us/un-charter/…

Trump Administration Proposes Historic $1 Trillion Defense Budget to Bolster National Security

thegatewaypundit.com/2025/04/t…

Un pacte tarifaire anti-américain mené par la Chine fait du bruit à l’approche de l’échéance de 50 % pour Trump


Au lieu d’essayer de faire des compromis, les experts proposent que Pékin s’allie avec les pays en développement via les BRICS et l’OCS. Pékin ne cédera pas et à l’inverse de la panique qui règne en Europe s’installe dans la durée. Cette « alliance » repose avant tout sur le fait que la Chine a mis en place sa propre force de résistance depuis 2020 parce que la politique de Biden a été la même que celle de Trump. « La capacité de la Chine à résister aux vents contraires et à maintenir une croissance économique à long terme découle de ses forces institutionnelles distinctives et de ses nombreux avantages, notamment un marché énorme, un système industriel complet, une richesse de main-d’œuvre et de talents, et des mécanismes de gouvernance efficaces tels que des plans de développement à long terme », a déclaré Xinhua dans un article de mars 2025. Ceux qui cèdent aujourd’hui en imaginant un pacte zéro zéro seront obligés de résister ou de voir anéantis tous les efforts de lutte contre le sous développement. On peut ajouter pour la France que faire payer leur monstrueuse dette par la classe ouvrière et les couches populaires grâce à la complicité d’une bourgeoisie compradore n’a que deux issues, la lutte ou le fascisme. (note et traduction de Danielle Bleitrach pour histoireetsociete)

par Yong Jian 8 avril 2025

Les tensions entre Pékin et Washington se sont intensifiées après la menace du président américain Donald Trump d’imposer des droits de douane supplémentaires de 50 % sur les produits chinois le 9 avril si la Chine ne respecte pas son échéance et retire ses 34 % annoncés sur les produits américains d’ici le 8 avril.

« Si la Chine ne retire pas son augmentation de 34 % par rapport à ses abus commerciaux déjà à long terme d’ici demain, le 8 avril 2025, les États-Unis imposeront à la Chine des droits de douane supplémentaires de 50 %, à compter du 9 avril », a déclaré Trump dans un message sur son compte Truth Social lundi. « De plus, toutes les discussions avec la Chine concernant les réunions demandées avec nous seront terminées ! »

Dans un autre message, Trump a déclaré que la Chine était le plus grand pays qui abuse des droits de douane. Il a critiqué la Chine pour avoir augmenté ses droits de douane de 34 % sur les produits américains, en plus de ses « droits de douane ridiculement élevés à long terme », et pour ne pas avoir tenu compte de son avertissement aux pays abuseurs de ne pas riposter.

Le 2 avril, Trump a déclaré que les États-Unis imposeraient des droits de douane de 34 % sur les produits chinois, comme la Chine avait imposé des droits de douane de 69 % sur les produits américains au cours des dernières années. (Ses calculs sont pour le moins controversés.) En plus des droits de douane de 20 % dévoilés en février et mars, Trump a augmenté les droits de douane américains sur les produits chinois de 54 % depuis son investiture le 20 janvier.

Le 4 avril au soir, la Chine a annoncé 11 mesures de rétorsion, dont des droits de douane de 34 % sur tous les produits américains, des sanctions contre 11 entreprises américaines et un contrôle des exportations de terres rares vers les États-Unis.

Lundi, le ministère chinois du Commerce a organisé une table ronde avec des représentants de plus de 20 entreprises américaines, dont Tesla, les exhortant à « faire entendre leur voix rationnellement et à prendre des mesures pragmatiques pour maintenir conjointement la stabilité de la production mondiale et des chaînes d’approvisionnement et promouvoir la coopération gagnant-gagnant ».

Pékin a également appelé les pays touchés par les tarifs réciproques de Trump à s’unir et à lutter contre l’unilatéralisme des États-Unis.

« L’imposition aveugle de droits de douane par les États-Unis équivaut à priver tous les pays, en particulier les pays du Sud, de leur droit au développement », a déclaré lundi Lin Jian, porte-parole du ministère chinois des Affaires étrangères, lors d’un point de presse.

« L’analyse des données de l’Organisation mondiale du commerce montre qu’en cas de développement économique et de force économique inégaux, la hausse des droits de douane américains creusera le fossé entre les pays riches et les pays pauvres, et les pays moins développés subiront un impact plus important », a-t-il déclaré. « Il s’agit d’un acte typique d’unilatéralisme, de protectionnisme et d’intimidation économique. »

« Les pays doivent défendre le principe de la consultation approfondie, de la contribution conjointe et des avantages partagés, adhérer à un multilatéralisme véritable, s’opposer conjointement à toutes les formes d’unilatéralisme et de protectionnisme, sauvegarder le système international avec les Nations Unies comme noyau et sauvegarder le système commercial multilatéral avec l’OMC comme noyau. »

Les commentaires de Lin sont intervenus alors que l’indice Hang Seng, l’indice boursier de référence du marché boursier de Hong Kong, a chuté de 3 021 points, soit 13,2 %, pour clôturer à 19 828 lundi. Il s’agit de la plus forte baisse en une journée à Hong Kong depuis 1997.

L’indice composite chinois de Shanghai a baissé de 245 points ou 7,34 % à 3 096 lundi, tandis que le Taiex, l’indice pondéré de la Bourse de Taïwan, a plongé de 2 065 points ou 9,8 % à 19 232.

L’indice Dow Jones a chuté de 4 010 points, soit 9,4 %, à 38 274 dans les deux jours qui ont suivi l’annonce des « tarifs réciproques » de Trump le 2 avril.

Lorsqu’un journaliste lui a demandé de commenter le « seuil de douleur » des consommateurs américains et la baisse du marché boursier américain, Trump a déclaré dimanche : « Je ne veux pas que quelque chose baisse, mais parfois il faut prendre des médicaments pour réparer quelque chose. »

Il a ajouté que les pays européens et asiatiques « mouraient d’envie de conclure un accord » avec les États-Unis.

Depuis le 2 avril, des pays comme le Vietnam et Israël ont promis d’annuler tous les droits de douane imposés sur les produits américains. Lundi, la présidente de la Commission européenne, Ursula von der Leyen, a déclaré que l’UE avait proposé aux États-Unis un accord « zéro pour zéro » pour supprimer les droits de douane sur tous les produits industriels dans le cadre des négociations commerciales.

« Former une alliance »

Les commentateurs chinois ont également appelé les « victimes des tarifs douaniers de Trump » à s’unir et à dévoiler conjointement des contre-mesures robustes.

« Il est vrai que certains pays cherchent à faire des compromis avec les États-Unis en proposant des tarifs zéro pour zéro. Mais c’est une décision très imprudente », a déclaré Pan Helin, un économiste chinois, dans un article. « Les droits de douane zéro pour zéro n’aideront pas à réduire le déficit commercial des États-Unis. Les États-Unis veulent seulement que les entreprises des pays ciblés s’installent aux États-Unis ».

Pan dit que la Chine doit former et diriger une alliance anti-américaine pour étendre l’influence de la Chine dans la chaîne d’approvisionnement mondiale ; si les États-Unis veulent toujours affronter la Chine, l’alliance expulsera les États-Unis du système commercial mondial.

Xiao Zhifu, chercheur à l’Institut Kunlunce, un groupe de réflexion chinois, affirme dans un article que les tarifs douaniers de Trump semblent inorganisés mais sont en fait des attaques précises contre la Chine.

« En 2024, les États-Unis ont vu leur déficit commercial augmenter considérablement de 14 % pour atteindre 1,21 billion de dollars. La Chine s’est classée au premier rang en termes d’excédent commercial vis-à-vis des États-Unis, suivie de l’UE et du Mexique », a-t-il déclaré. « Trump veut gagner 600 milliards de dollars avec les nouveaux droits de douane, dont un quart proviendra de la Chine. »

Il a déclaré que même s’il est peu probable que Washington assouplisse les droits de douane pour la Chine, Pékin doit former une alliance avec autant de pays que possible pour lutter contre les États-Unis.

Zhou Xiaoming, chroniqueur pour Guancha.cn, a déclaré que la Chine pouvait s’allier avec les membres de l’Organisation de coopération de Shanghai et les pays BRICS contre les droits de douane de Trump. Il a déclaré qu’il était important pour la Chine de renforcer ses liens commerciaux avec la Russie, le Brésil, l’Inde, l’Indonésie, la Malaisie et l’Arabie saoudite.

Lors de la première guerre commerciale entre les États-Unis et la Chine qu’il a initiée en 2018, Trump avait déjà imposé des droits de douane moyens de 20 % sur tous les produits chinois. Cette décision a incité de nombreux fabricants chinois à délocaliser leurs installations de production dans les pays d’Asie du Sud-Est et au Mexique ou à transborder leurs produits vers les États-Unis via des pays tiers.

« Une part croissante des fournisseurs sur les marchés étrangers appartiennent à des entités chinoises, qui cherchent également à contourner les restrictions commerciales en établissant des installations à l’étranger, en particulier dans d’autres parties de l’Asie et du Mexique », a déclaré la Commission d’examen de l’économie et de la sécurité américano-chinoise (USCC), une agence indépendante du gouvernement américain, dans un rapport présenté au Congrès en novembre 2023. « L’exposition des États-Unis à la Chine a également augmenté en raison du transbordement de marchandises via des pays tiers. »

Les médias et les commentateurs chinois ont déclaré que les entreprises chinoises avaient réussi à minimiser l’impact négatif de la guerre commerciale américaine de 2018 sur eux en établissant des « bases de bains » à l’étranger pour assembler leurs produits semi-finis ou en y collant des étiquettes « Made in Vietnam » et en les réexportant vers les États-Unis.

Pour y remédier, Trump a lancé les « tarifs réciproques », surnommés « Canon à cartes » (attaques régionales) par les médias de Hong Kong, sur 180 pays, dont certaines îles volcaniques inhabitées près de l’Antarctique.

L’expression « Canon à carte » est un jargon de jeu vidéo pour une situation dans laquelle un joueur attaque un ennemi avec une frappe aveugle dans une grande zone sur une carte. C’est aussi un terme d’argot d’Internet utilisé pour critiquer les commentaires irresponsables d’un internaute qui stéréotypent une communauté.

Les journaux de Hong Kong ont utilisé cette phrase alors que les derniers droits de douane de Trump frappaient les alliés militaires de Washington, tels que l’UE (20 %) et le Royaume-Uni (10 %), des partenaires technologiques, tels que le Japon (24 %), la Corée du Sud (25 %) et Taïwan (32 %) et les fournisseurs de biens manufacturés, tels que le Cambodge (49 %), le Vietnam (46 %), la Thaïlande (36 %), l’Inde (26 %), le Sri Lanka (44 %) et le Pakistan (29 %).

Yong Jian est un collaborateur de l’Asia Times. C’est un journaliste chinois spécialisé dans la technologie, l’économie et la politique chinoises.

histoireetsociete.com/2025/04/…

mishal reshared this.

Hitler, Lenin and Freud’s Favorite Painting
It is the Isle of the Dead, the most famous work by the Swiss artist Arnold Bocklin. It depicts a ghostly island emerging from a lake, thick with cypress trees and surrounded by tall rocks. In the foreground, on a small boat, a figure covered by a white sheet, perhaps a ghost, ferries a coffin. Hitler’s passion for Bocklin’s work was also shared by other historical figures: Lenin kept a version hanging above his bed, while Freud had as many as 22 copies in his study.
#art

Colossal Biosciences announced in a press release on Monday the “rebirth of the once extinct dire wolf,” which is claims is the “world’s first successfully de-extincted animal.”

thegatewaypundit.com/2025/04/s…

New court documents reveal that would-be Trump assassin attempted to purchase a Stinger Missile to take out Trump here in the US.

thegatewaypundit.com/2025/04/d…

China is reportedly threatening to ban the import of U.S. films in what appears to be a desperate tantrum in response to President Donald Trump’s latest America-first tariff escalation.

thegatewaypundit.com/2025/04/r…

Despite the legacy media’s harsh criticism of President Donald Trump’s tariffs, many American industries are praising the welcome change they hope it will bring.

Look no further than the beef industry.

thegatewaypundit.com/2025/04/c…

After back and forth between two federal agencies, the Department of Homeland Security (DHS) and Internal Revenue Service (IRS) have reached a deal to aid in the deportation efforts of illegal immigrants.

thegatewaypundit.com/2025/04/i…

As Reuters reported, the Trump Administration announced they would be invoking a 1996 law that allows them to fine illegals $998 per day for refusing to leave America. The law was enforced for the first time in 2018, during President Trump’s first term in office.

thegatewaypundit.com/2025/04/t…

The Supreme Court on Tuesday rejected an order that would have mandated thousands of federal employees fired by the Trump administration be allowed to return to work.

justthenews.com/government/cou…

House Republican leadership is eager to pass the Senate’s version of President Trump’s budget resolution by the end of the week but faces headwinds from budget hawks in its own ranks ahead of the upcoming holiday recess.

justthenews.com/government/con…

A federal appeals court with a long reputation as the most liberal in America pulled the rug out from a Seattle-area church that wanted to exclude abortion from its health plan on religious grounds, first reinstating its lawsuit against Washington's no-exceptions abortion insurance mandate, then tossing it nearly four years later after full legal discovery.

justthenews.com/politics-polic…

Oil prices on the U.S. and European benchmarks fell Monday to their lowest level since April 2021. The tumble began Wednesday after President Donald Trump announced new tariffs on almost all U.S. trading partners. Within a day of the announcement, OPEC announced it would increase production by 411,000 barrels per day.

justthenews.com/politics-polic…

Preliminary announcements from Trump himself and senior administration officials, moreover, suggested that many key trading partners were prepared to negotiate favorable trade agreements to eliminate or at least reduce the tariffs.

justthenews.com/nation/economy…

The Supreme Court decision reversing U.S. District Judge James Boasberg’s block on President Donald Trump’s deportation of gang members under the Alien Enemies Act sent a stern message to federal judges nationwide that overreach and venue shopping won't be tolerated.

justthenews.com/government/cou…

Urban Hell: The Second Battle of Fallujah with the Marines | Elias Anthony Martinez - American Veterans Center

youtube.com/watch?v=Y5fSv_hiaf…

Ein neues antiNGO-Gesetz in #Israel nach Vorbild Orban & Putin zielt darauf ab NGO, zivilgesellschaftliche od. Hilfs-Organisationen zu drangsalieren.

Wer auch immer auf Menschenrechte von Palästinensern hinweist oder etwa auf Internationales Recht wird durchleuchtet & mit Repressionen bedacht. Dafür zuständig das Ministerium d. Rechtsextremen Chikli

»New Israeli Guidelines Threaten to Eliminate Humanitarian Action in the Occupied Palestinian Territory Almost Entirely«
justsecurity.org/109772/israel…

in reply to stephie

Noch im Gesetzgebungsprozess ist darüber ein Gesetzesvorhaben, ebenfalls im Stil von Putin und Orban was NGOs bzw zivilgesellschaftliche Organisationen die aus dem Ausland ohne staatliche Erlaubnis finanziert wird mit einer 80% Steuer belegen soll.

Betroffen wäre dann jede Organisation die aus dem Ausland Finanzmittel erhält. Etwa auch Organisationen die von EU oder Bundesregierung Geld erhalten. Ein finanzieller Todesstoß für alle NGO, die in irgendwie regierungskritisch sind.

In one deep-blue state, Democrats asked a Biden-appointed judge to validate their efforts to disenfranchise an elected lawmaker after she shared a viral social media post drawing attention to the unfairness of men competing in women’s sports — a plan she and First Amendment advocates say blatantly violates the Constitution.
washingtonstand.com/news/maine…

The Senate didn’t have to break out the sleeping bags Saturday, but the 2:30 a.m. vote was late enough, staffers would say. By the wee hours of the morning, Democrats finally called it quits on their steady volley of amendments — very few of which had anything to do with the debate at hand: the framework for President Trump’s “one, big, beautiful” budget bill. I
washingtonstand.com/commentary…

Woke began scanning through X Feed & the amount of criminality is overwhelming!

The Islamic Sacking of innocent Europeans is off the charts!

All I can think of is how did it get this bad!

It's Social Welfare & Alien's that take advantage of it!

The Muslims are experts at taking advantage of Government Programs and using it to build up their population to overthrow government!

It was shocking to see what is happening in Europe & around the world by continuing Usurpation of Long Standing Law by Islamic Muslims!

At this rate, if the funding is not stopped, Islam will achieve it's goals of wiping out everyone's right to be free!

It was disturbing to see what has happened!

x.com/CriminalTube/status/1909…

You're welcome Evan! It was great to work with you on your stickers.

Good luck with your competitions! social.lol/@evs/11430294076906…

With an 8 billion world population I think it's a bit much for anyone to think they are owed a top spot on any search engine.

I mean sure, you might have worked hard at whatever it is you're doing, but chances are there are more than a few* in that 8 billion who are working hard as well.

* - sadly some of them will be using more dirty tricks as "search engine optimization." SEO always verging on the shady.

Cattle Rancher Explains How Trump’s Tariffs Address Major Problems: ‘It Will Be a Great Time for Our Industry’

thegatewaypundit.com/2025/04/c…

in reply to Robert R.

I appreciate your illuminating comments about Rand Paul. That being said, there are many Uniparty RINOs stupidly or "under submission" raising their heads for one & all to see. I would guess all "by design & on purpose" aka The Plan.

Not just cleaning, but scouring the Swamp must be done meticulously to ensure that the bad actors are gone as we go forward to Save This Nation & the world.

Icare4America reshared this.

All this is going to do is prompt people to not buy a @frameworkcomputer@fosstodon.org laptop. When you stop selling something that your customers want they'll simply go elsewhere and have a low probability of buying from you in the future. #Trump #tariffs #TradeWar #Framework

404media.co/framework-stops-se…


Due to the new tariffs that came into effect on April 5th, we’re temporarily pausing US sales of a few of our base Framework Laptop 13 systems (Ultra 5 125H and Ryzen 5 7640U).

For now, these models will be removed from our US site.

We will continue to provide updates as we have them.


This entry was edited (3 months ago)
in reply to George E. 🇺🇸♥🇺🇦🇵🇸🏳️‍🌈🏳️‍⚧️

Maybe I got this wrong, but are you saying that you should sell stuff at loss to keep customers? That might work for a short period of time if you have deep enough pockets, but it is a bad idea in general. And I don't think @frameworkcomputer as a small company has the resources to do this, even if they wanted to.

LA MINUTE DE SILENCE OUBLIÉE.
.

"Nous dressons ici un bilan non exhaustif des blessures graves occasionnées depuis le 24 novembre #2018 à l’occasion des manifestations de #gilets-jaunes et lycéennes. Nous n’avons répertorié que les #blessures ayant entraîné des fractures des os, la perte totale ou partielle de membres ou l’incrustation dans les chairs d’éclats de #grenade. Nous appelons toutes les personnes concernées à nous apporter des précisions et à rectifier notre article en cas d’erreur ou d’oubli. Par ailleurs, nous invitons toute personne blessée à nous contacter pour s’organiser ensemble sur les suites juridiques, le combat contre les armes et la rencontre entre les personnes blessées. Notre contact : desarmons-les@riseup.net "
.
ZINEB REDOUANE, 80 ans, a été tuée par une grenade lacrymogène reçue en plein visage à Marseille le 1er décembre 2018. Elle a été visée alors qu'elle était à sa fenêtre qu'elle cherchait à fermer alors que les policiers la soupçonnaient de vouloir les photographier.
JEROME H. a perdu son œil gauche à cause d’un tir de LBD 40 à Paris le 24 novembre 2018. Cagnotte de soutien CLIQUEZ ICI.
PATRICK, a perdu son œil gauche à cause d’un tir de LBD 40 à Paris le 24 novembre 2018.
ANTONIO, 40 ans, vivant à Pimprez, a été gravement blessé au pied par une grenade GLI F4 à Paris le 24 novembre 2018.
GABRIEL, 21 ans, apprenti chaudronnier vivant dans la Sarthe, a eu la main arrachée par une grenade GLI F4 à Paris le 24 novembre 2018.
SIEGFRIED, 33 ans, vivant près d’Epernay, a été gravement blessé à la main par une grenade GLI F4 à Paris le 24 novembre 2018.
MAXIME W., a été brûlé à la main et a perdu définitivement l’audition à cause d’une grenade GLI F4 à Paris le 24 novembre 2018.
CEDRIC P., apprenti carreleur vivant à la Possession (Réunion), a perdu son œil gauche à cause d’un tir de LBD 40 à la Possession le 27 novembre 2018. Cagnotte de soutien CLIQUEZ ICI
GUY B., ~60 ans, a eu la mâchoire fracturée par un tir de LBD 40 à Bordeaux le 1er décembre 2018. Cagnotte de soutien CLIQUEZ ICI.
AYHAN, ~50 ans, technicien Sanofi vivant à Joué-les-Tours, a eu la main arrachée par une grenade GLI F4 à Tours le 1er décembre 2018. Cagnotte de soutien, CLIQUEZ ICI.
BENOIT, 29 ans, a été gravement blessé à la tempe par un tir de LBD 40 à Toulouse le 1er décembre 2018. Il a été placé dans le coma pour 15 jours, sa vie est en danger.
MEHDI, 21 ans, a été gravement blessé lors d’un passage à tabac à Paris le 1er décembre 2018.
MAXIME I., 40 ans, a eu une double fracture de la mâchoire à cause d’un tir de LBD 40 à Avignon le 1er décembre 2018.
FREDERIC R., 35 ans, a eu la main arrachée par une grenade GLI F4 le 1er décembre 2018 à Bordeaux.
DORIANA, 16 ans, lycéenne vivant à Grenoble, a eu le menton fracturé et deux dents cassées par un tir de LBD 40 à Grenoble le 3 décembre 2018.
ISSAM, 17 ans, lycéen vivant à Garges les Gonesse, a eu la mâchoire fracturée par un tir de LBD 40 à Garges-les-Gonesse le 5 décembre 2018.
OUMAR, 16 ans, lycéen vivant à Saint Jean de Braye, a eu le front fracturé par un tir de LBD 40 à Saint Jean de Braye le 5 décembre 2018.
JEAN-PHILIPPE L., 16 ans, a perdu son œil gauche à cause d’un tir de LBD 40 le 6 décembre 2018 à Bézier.
RAMY, 15 ans vivant à Vénissieux, a perdu son œil gauche à cause d’un tir de LBD 40 ou une grenade de désencerclement à Lyon le 6 décembre 2018.
ANTONIN, 15 ans, a eu la mâchoire et la mandibule fracturées par un tir de LBD 40 à Dijon le 8 décembre 2018. Cagnotte de soutien CLIQUEZ ICI.
THOMAS, 20 ans, étudiant vivant à Nîmes, a eu le sinus fracturé par un tir de LBD 40 à Paris le 8 décembre 2018. Cagnotte de soutien, CLIQUEZ ICI.
DAVID, tailleur de pierre vivant en région parisienne, a eu la maxillaire fracturée et la lèvre arrachée par un tir de LBD 40 à Paris le 8 décembre 2018.
FIORINA L., 20 ans, étudiante vivant à Amiens, a perdu son œil gauche à cause d’un tir de LBD à Paris le 8 décembre 2018.
ANTOINE B., 26 ans, a eu la main arrachée par une grenade GLI F4 à Bordeaux le 8 décembre 2018.
JEAN-MARC M., 41 ans, horticulteur vivant à Saint-Georges d’Oléron, a perdu son œil droit à cause d’un tir de LBD 40 à Bordeaux le 8 décembre 2018.
ANTOINE C., 25 ans, graphiste freelance vivant à Paris, a perdu son œil gauche à cause d’un tir de LBD 40 à Paris le 8 décembre 2018. Cagnotte de soutien, CLIQUEZ ICI.
CONSTANT, 43 ans, technico-commercial au chômage vivant à Bayeux, a eu le nez fracturé par un tir de LBD 40 à Mondeville le 8 décembre 2018.
CLEMENT F., 17 ans, a été blessé à la joue par un tir de LBD 40 à Bordeaux le 8 décembre 2018.
NICOLAS C., 38 ans, a eu la main gauche fracturée par un tir de LBD 40 à Paris le 8 décembre 2018.
YANN, a eu le tibia fracturé par un tir de LBD 40 à Toulouse le 8 décembre 2018.
PHILIPPE, a été gravement blessé aux côtes, avec hémorragie interne et fracture de la rate par un tir de LBD à Nantes le 8 décembre 2018
ALEXANDRE F., 37 ans, a perdu son œil droit à cause d’un tir de LBD 40 le 8 décembre 2018 à Paris.
MARIEN, 27 ans, a eu une double fracture de la main droite à cause d’un tir de LBD 40 le 8 décembre 2018 à Bordeaux.
FABIEN, a eu la pommette fendue et le nez fracturé par un tir de LBD 40 le 8 décembre 2018 à Paris.
Notre décompte provisoire des mutilations définitives établit donc le bilan suivant :
1 personne a été tuée (grenade lacrymogène)
4 personnes ont eu la main arrachée ( #grenades #GLIF4)
9 personnes ont été éborgnées (balles de #LBD 40)
1 personne a perdu définitivement l’audition (grenade)


#France #GJ #Giletsjaunes

Have you heard this?
Cooper Jo Frederick, 24, of Fort Collins, Colorado, was arrested in connection with an incident at a Tesla dealership in Loveland, Colorado.
Frederick allegedly ignited & threw an incendiary device at a Tesla dealership. The device landed between two vehicles, starting a fire that endangered several people who were inside cleaning the facility at the time.
He was charged with multiple felony charges, including:
- Use of an Explosive or Incendiary Device During a Felony (Class 2 Felony)
- Possession of Explosives or an Incendiary Device (Class 5 Felony)
- Second-Degree Arson (Business Damage $5,000 – $20,000, Class 5 Felony)
- Criminal Mischief (Business Damage $5,000 – $19,999, Class 5 Felony)
- Criminal Attempt to Commit a Class 5 or 6 Felony (Class 6 Felony)
Judge wanted $250K bail. DA insisted on $20K CASH bail.
Frederick doesn't have the dough.
So he sits in jail.
And with all those felonies he will be there 20 years.
Hope it was worth it, Cooper.

Rocking the Latest Web Design Trends with Affordable Design


The world of web design is constantly evolving, with new trends popping up faster than you can say "flat design" (remember that one?). But for those of us who aren't website design wizards or tech moguls, keeping up with the latest trends can feel like chasing a moving target. Here's the good news: staying stylish online doesn't require a fortune. Enter the world of cheap website design, your secret weapon for creating a website that's both trendy and budget-friendly.

Think of your website as your online storefront – it's the first impression you make on potential customers or visitors. But don't worry, cheap website design doesn't mean sacrificing style. These skilled professionals understand the latest trends and can create a website that's visually captivating and reflects the current design landscape, all without breaking the bank. Here's how:

Trendy Templates with a Twist


Cheap website designers often have access to pre-designed website templates that incorporate the latest design trends. These templates can be a great starting point, offering a clean and modern foundation. However, the beauty lies in the customization. Cheap website designers can personalize these templates with your specific brand colors, fonts, and even custom graphics, ensuring your website stands out from the crowd while remaining trendy.

Minimalism Magic


Clean lines, negative space, and a focus on user experience – minimalism is a design trend that's here to stay. A reliable cheap website designer can create websites with a minimalist aesthetic, ensuring the focus remains on your content and visuals. This clean and clutter-free approach translates to a website that's not only stylish but also loads quickly and provides a smooth user experience, which is crucial in today's fast-paced online world.

Bold & Beautiful Typography


Gone are the days of boring fonts. A professional cheap website designer understands the power of typography as a design element. They can help you choose trendy fonts that complement your brand identity and enhance the overall aesthetic of your website. This could involve incorporating bold headlines, playful script fonts, or even a combination of both, ensuring your website pops and grabs attention.

Cheap website design goes beyond just aesthetics; it's about creating a website that's optimized for the modern user. Here's how these designers keep your website trendy and functional:

Mobile-First Focus


We all browse the web on our phones these days. A skillful cheap website designers prioritize mobile-first design. This ensures your website looks fantastic and functions flawlessly on all devices, from smartphones to tablets. With the rise of mobile browsing, a website that's responsive and mobile-friendly is no longer a trend, it's a necessity.

Micro Interactions, Macro Impact


Small details can make a big difference. A reliable cheap website designer might suggest incorporating trendy micro interactions into your website. These could be subtle animations, hover effects, or even interactive elements that enhance the user experience and make your website feel more engaging and dynamic.

Accessibility for All


Inclusivity is the new cool. Professional cheap website designer understands the importance of website accessibility. They can create websites that are user-friendly for everyone, regardless of ability. This not only makes your website trendy and socially responsible, but it also opens it up to a wider audience, which is a win-win.

So, ditch the misconception that a trendy website requires a hefty price tag. By partnering with a talented cheap website designer, you can create a website that's both stylish and functional, keeping up with the latest trends without blowing your budget. Remember, looking good online shouldn't cost a fortune, and cheap website design proves that you can be a trendsetter without breaking the bank.

in reply to Berkelana

room
You understand your projects stand out of the crowd. There is something unique about them. It seems to me all of them are brilliant. 신촌호빠
in reply to Berkelana

This blog website is pretty cool! How was it made ! 분당룸싸롱

Advisor: Trump Could Trigger Greatest Windfall in U.S. History (May 3rd)

thegatewaypundit.com/2025/04/a…

“that I may know him, and the power of his resurrection, and the fellowship of his sufferings, being made conformable unto his death; if by any means I might attain unto the resurrection of the dead.”
Philippians 3:10-11 KJV “that I may know him, and the power of his resurrection, and the fellowship of his sufferings, being made conformable unto his death; if by any means I might attain unto the resurrection of the dead.”
‭‭Philippians‬ ‭3‬:‭10‬-‭11‬ ‭KJV‬‬ bible.com/bible/1/php.3.10-11.…

#Israel targets #children so the children won't grow up to "become Hamas." (in Israel's eyes.)

Israel targets #women so they can't bear more children.

See above.

Israel targets #doctors and #medics so more #Palestinians will die.

See above.

Israel targets #journalists so their #WarCrimes and #genocide will not be documented.

See above.

And the World sits on our collective ass and does fuck-all about it, letting Israel get away with it, just like we've done for the past 75+ years.

@palestine@a.gup.pe

This entry was edited (3 months ago)

Report Reveals a CA Nonprofit That Designs K-12 Teaching Materials Has Ties to Foreign Terrorists

saraacarter.com/report-reveals…

Figures such as Maya Angelou, Maxine Waters, Noam Chomsky, and the first Arab-American U.S. Senator, Democrat James Abourezk, are among the founding advisors of MECA.

4 Corrupt California Families ~ Newsom, Brown, Pelosi & Feinstein

youtube.com/watch?v=RUJCR8Xhmo…

in reply to Emmanuel Florac

I don't see any contradiction in Trump policy. he is a libertarian (a capitalist's anarchist) and he is a anti-globalist (he want that the richess stay localy)

To understand what he do, you must not listen what he says, but looking what he do. The discours are only in direction of basic Americans. To given them a sort of explanation of what he want (not what he's doing)

Even the Tariff are discours, they are there to be negociate by the opposite site. Not realy starting a commercial war as we are saying in EU, He doesn't want wars because he doesn't want to pay for it.

it is true that price will rise in a first moment, but he hope that production will rise too and that workers will ask for augmentations in a second moment...

in my opinion he will even give them a sort a prime before midterms to win them