#nsfw

Sensitive content

GamingBolt just posted:

Ghost of Yōtei Legends Includes “Giant Versions of the Yōtei Six,” New Enemies

Fans can look forward to two-player story missions and survival missions for up to four players, similar to Ghost of Tsushima Legends.

gamingbolt.com/ghost-of-yotei-…

#gamingNews

@techokami I used to think computers were all finite state machines, and all the chips were just full of physical bridges directly between the pins made of sticky metal particles that were drawn pin to pin by magnets at the factory to program it. Kinda like those magnetite toys, and that's why you weren't supposed to put magnets on computers.

Réformes structurelles : et maintenant, au tour de l’hôpital


Entrer une description pour l'image ici

Pour l’exécutif actuel, il n’y a pas de mauvaises économies budgétaires. Quand bien même ces économies concerneraient un service public déjà à l’os. Et quand bien même ce service public revêtirait une importance capitale pour la population. On parle ici de l’hôpital public. Selon Les Échos du 12 août, « l’inefficacité des hôpitaux » serait ainsi dans le viseur du gouvernement qui compte couper à la hache dans le budget de l’année 2026.
Rappelons que François Bayrou a fixé à 44 milliards d’euros l’objectif d’économies pour l’année prochaine, afin de ramener le déficit de 5,4 % à 4,6 % du PIB en 2026. S’il est encore aux affaires, il compte faire plus encore les années suivantes pour passer en dessous de la barre des 3 % en 2029, comme promis à Bruxelles. Un coup de frein budgétaire qui risque de ralentir encore davantage la croissance économique déjà atone – elle devrait s’établir à 0,6 % en 2025, selon l’Insee.
Hélas, au lieu d’aller chercher l’argent là où il est, que ce soit en questionnant les 211 milliards d’euros par an d’aides aux entreprises, ou en rabotant les dispositifs permettant l’optimisation fiscale des grands groupes et des plus riches, le gouvernement préfère pousser les hôpitaux à renforcer « leurs performances ».
« Une plus grande efficacité sera demandée à l’hôpital », avait annoncé le 15 juillet François Bayrou. Il a aussi dit qu’il demanderait à l’hôpital public de « faire des économies en optimisant par exemple les achats de médicaments ou en s’appuyant sur la médecine ambulatoire ».

Le même exécutif a chargé l’hiver dernier l’Inspection générale des finances et l’Inspection générale des affaires sociales (IGF et Igas) de trouver des pistes pour « renforcer la maîtrise de la masse salariale » et d’étudier « l’opportunité d’une évolution de la carte hospitalière ». Les conclusions des deux services sont attendues à l’automne pour les débats budgétaires.
Désengagement de la Sécurité sociale
Face à cette petite musique qui monte d’une cure d’austérité à venir pour l’hôpital public, le président de la Fédération hospitalière de France, Arnaud Robinet, ne décolère pas. « J’ai entendu certains dire que l’hôpital public ne serait pas efficient, cela me met hors de moi », a-t-il aussi déclaré aux Échos.
Certes, quand l’on se plonge dans le dernier rapport datant du 24 juillet de la Direction de la recherche, des études, de l’évaluation et des statistiques (Drees) sur les comptes des hôpitaux publics, on comprend que leurs finances sont loin d’être d’équerre. Leur déficit est en nette hausse et a atteint près de 3 milliards d’euros en 2024.

16 juillet 2025
Mais ceci n’est en rien dû à des hôpitaux qui seraient rendus obèses par leur train de vie somptuaire. Le déficit des hôpitaux se creuse en fait à cause, d’une part, de la baisse relative des remboursements par la Sécurité sociale de la croissance de leur activité, largement portée par l’ambulatoire.
Et d’autre part, la Drees a constaté une nette hausse de leur masse salariale « en lien avec les mesures nationales de revalorisations des rémunérations dans la fonction publique hospitalière ».
Or, il est difficile d’avancer aujourd’hui que le personnel hospitalier roule sur l’or. Certes les fonctions hospitalières, notamment le personnel soignant, sont davantage soutenues financièrement depuis la crise du covid-19, mais les revalorisations salariales les concernant avaient été quasi inexistantes durant la décennie précédente.
Du reste, depuis le choc de la crise sanitaire, la nécessité d’allouer davantage de moyens à l’hôpital public était communément admise pour assurer un niveau de soin de qualité pour la population. Même Emmanuel Macron, en mai 2020, avait concédé – fait rarissime – un mea culpa au sujet du sous-investissement dans l’hôpital public dont l’État avait été, selon lui, coupable depuis son arrivée au pouvoir.
« On a sans doute fait une erreur dans la stratégie annoncée », avait-il accordé. Son entourage reconnaissant que les deux plans de réforme de l’hôpital public lancés en 2017 et en 2019 « étaient sous-dimensionnés ».
Mais cinq ans après le covid-19, il n’est plus question pour l’exécutif de faire des sentiments vis-à-vis des soignant·es. La priorité « vitale » pour la France est désormais de réduire le déficit et la dette par le biais de la baisse des dépenses publiques, martèle François Bayrou.
Une véritable saignée est donc attendue. Et c’est d’autant plus compliqué à accepter pour la population que c’est ce même exécutif qui a creusé le trou dans les comptes publics. Près de 70 milliards d’euros se sont en effet évaporés des comptes publics en 2023 et en 2024 à cause d’une erreur d’appréciation du gouvernement et de ses services concernant le niveau des recettes fiscales.
Des réformes en masse
Une erreur que le gouvernement Bayrou fait désormais payer aux services publics et au modèle social. Car en parallèle, il ne compte surtout pas déroger à la politique de l’offre mise en place depuis 2017, faite de baisses d’impôts sur le capital, d’allègements de cotisations sociales pour les entreprises, et de mesures visant à flexibiliser le marché du travail.
Tous ces dispositifs ont eu un coût pour les finances publiques : plus de 50 milliards d’euros de baisses d’impôts ont été votées ; les allègements de cotisations étaient de 25 milliards d’euros plus élevés en 2024 qu’en 2017 ; et la forte hausse du nombre d’autoentrepreneurs – 800 000 de plus qu’en 2017 – sont autant d’emplois qui cotisent moins qu’un salarié à la Sécurité sociale.
Hélas, ces baisses d’impôts n’ont pas généré le ruissellement promis en termes de croissance économique et de recettes fiscales pour l’État.
Pour financer ce manque à gagner et hypothétiquement tenter de rentrer dans les clous de Bruxelles comme il s’y est engagé, l’exécutif a alors choisi de taper fort dans les seuls postes de dépenses qui peuvent lui rapporter des milliards en très peu de temps : ceux de la protection sociale.

15 juillet 2025
Les retraites d’abord, avec la réforme de 2023 qui repousse l’âge légal de départ de 62 à 64 ans. L’assurance chômage, ensuite, qui a subi pas moins de quatre réformes depuis l’arrivée d’Emmanuel Macron au pouvoir, et qui pourrait bien en connaître une cinquième.
François Bayrou a en effet envoyé le 8 août aux partenaires sociaux une feuille de route pour une nouvelle réforme qui permettrait de générer 4 milliards d’euros d’économies supplémentaires par an à partir de 2030.
Reste, enfin, la santé, qui est la nouvelle martingale à économies budgétaires du gouvernement. Contrôles accentués des arrêts maladie, baisses de la prise en charge des affections de longue durée (ALD), déremboursement de médicaments... François Bayrou compte désormais gratter tout ce qu’il peut au sein de ce poste de dépenses pour trouver des milliards.
Il compte même aller jusqu’à reprendre les cannes anglaises et les fauteuils roulants dans les logements des personnes décédées, c’est dire ! « J’ai toujours été frappé que les dispositifs » comme « les fauteuils pour les personnes infirmes gravement malades en fin de vie, les cannes anglaises » ne soient pas « réutilisés après que la personne n’en a plus besoin, par exemple après qu’elle a disparu », a-t-il déclaré le 15 juillet.
Peu surprenant dès lors, que l’hôpital, le premier poste de dépenses de santé en France – 122 milliards d’euros sur 249 milliards d’euros au total – soit désormais en plein dans le viseur de l’exécutif. Après avoir connu un sous-investissement chronique au regard de la hausse des besoins en soins ces dernières années, l’hôpital public pourrait donc subir en 2026 ses premières coupes budgétaires drastiques depuis la crise du covid-19.


#santé #politique #économie-s #service-public #Bayrou #réforme #démission #révolte

blows up my dick


Sensitive content

This entry was edited (2 years ago)

“All of a sudden the streets were ablaze”: Nikos Romanos and legacy of the Greek revolt
freedomnews.org.uk/2025/08/20/…

"The anarchist’s recent arrest continues a long story: ten years ago today, his prison hunger strike brought the country to the edge of insurrection on the anniversary of the 2008 uprising ~ Neil Middleton ~ Originally published 16 December 2024 The recent arrest of Nikos Romanos, following the widely publicised explosion in an

VideoCardz just posted:

Valve Fremont appears on Geekbench, 6-core AMD custom APU with Radeon RX 7600-level graphics

Valve Fremont, return of Steam Machine? Alienware Steam Machine, Source: Dell The success of SteamOS and its adoption by third-party hardware makers (such as Lenovo) might turned out to be...Keep on reading: Valve Fremont appears on Geekbench, 6-core AMD custom APU with Radeon RX 7600-level graphics

videocardz.com/newz/valve-frem…

#gamingNews

in reply to Hackaday (unofficial)

We are looking for an investor who can loan our holding company 237,000 US dollars.

With this money, we will open a farm in Baku, Azerbaijan to produce animal-based food.

We will also make our own animal feed, so our products will be healthier, better quality, and cheaper.

Because we sell quality products for less and have strong advertising, we will sell more worldwide and make big profits.

Why Azerbaijan? Because animal farming makes a lot of money there, but few people do it. That’s why we will earn more by starting in Azerbaijan.

Additionally, by producing our own animal feed, we will be able to sell healthier, higher quality animal products at a lower price.

Since we can sell quality products cheaply and thanks to our strong advertising network, we will be able to sell more internationally and make huge profits.

The reason for establishing the business in Azerbaijan is that animal husbandry is a very profitable business in Azerbaijan, but since there are very few people doing animal husbandry, establishing the farm in Azerbaijan will provide us with more income.

Your profit:

You will lend 237,000 US dollars to our holding company and when 22.03.2026 comes, you will receive your money back as 953,000 US dollars.

Your earnings will be great. When 22.03.2026 comes, you will get your money back as 953.00 US dollars.

You will lend 237,000 US dollars to our holding company and when 22.03.2026 comes, you will receive your money back as 953,000 US dollars.

When 22.03.2026 comes, I will give you back your money in the amount of 953,000 US dollars.

That means you will earn 716,000 US dollars profit in just 9 months.

If you like this project and want to loan us money, message me on WhatsApp or Telegram for more details.

If our project is suitable for you and you would like to lend money to our holding, send a message to my WhatsApp number or Telegram username below and I will give you detailed information.

For detailed information and to lend money to our holding, send a message to my whatsapp number or telegram username below and I will give you detailed information.

My WhatsApp phone number:
+44 7842 572711

My telegram username:
@adenholding

Tusk Ridiculously Blamed Putin For A Bandera Flag Scandal In Poland’s Largest Stadium korybko.substack.com/p/tusk-ri…

VG247 just posted:

Resident Evil Requiem's gamescom Opening Night Live trailer has a lot of drama, not enough action

Resident Evil Requiem has reminded everyone why it’s one of 2026’s most-anticipated games, having just reemerged to deliver something new for us to admire. That, of course, was a new trailer, broadcast live on the Opening Night Live stage. Read more

vg247.com/resident-evil-requie…

#gamingNews

Sensitive content

Thread By @AdrianThomas90 - 🇮🇷L’Iran aurait pu être une démocratie sociale et souveraine. Son Premier ministre Mossadegh l’avait engagé dans cette voie en nationalisant le pétrole.⛽️Mais le putsch anglo-américain de 1953 au profit du Chah a nettement fait le lit des islamistes. Explications PARTIE 1🧶1/20⬇️


#histoire #Iran #politique #impérialisme
unrollnow.com/status/194041576…

I appreciate the academic and rigorous effort to measure the bullshit that LLMs generate: machine-bullshit.github.io/

I just wish we would do away with the rhetoric that we're just aiming to make these models better.

How about no? How about admitting that the premise is poisoned from the start?

How about saying that holding everyone's labor, creativity and expression hostage for the sake of deskilling people and making them precarious is a horrible idea?

#AI #antifascism #antiAI

This entry was edited (2 weeks ago)

reshared this

in reply to Aral Balkan

Yep. Also, chatbots cannot possibly get any better than they already are, because they're polluting the internet with error-strewn slop - and that's their training dataset! They've already reached peak performance and it's all downhill from here, no matter how much more money is thrown at them.

The analogy I've used before is that it's like feeding a chicken its own eggs. It'll work for a while...but eventually the chicken will die from malnutrition.

This entry was edited (2 weeks ago)

Respected Comrade Kim Jong Un Visits Destroyer Choe Hyon and Learns about Training and Life of Sailors #DPRK kfauk.com/respected-comrade-ki…

(4) AuBonTouiteFrançais 🍾🍾🍾 on X: "Trump a Zelensky : « ah ? Tu as annulé les élections parce que tu étais en guerre ? Du coup moi si dans trois ans je suis en guerre avec un pays, j’ai le droit d’annuler les élections ? » Ça c’est du trollage niveau champion’s league !! https://t.co/RqsdC5WZV1" / X


#géopolitique #guerre #impérialisme
xcancel.com/VictorSinclair3/st…

(4) Aude Lancelin on X: "🔴 "Les journaux comme le Monde, en désinformant nos dirigeants, portent une énorme responsabilité dans la situation où nous sommes enlisés en Ukraine" En Replay sur le site de QG, retrouvez le grand entretien exclusif d'Emmanuel Todd Ici ➡️ https://t.co/U3SJsej7gG https://t.co/Yaut5jdQFV" / X


#géopolitique #impérialisme #guerre
xcancel.com/alancelin/status/1…



LA CAUSE PALESTINIENNE

En septembre #1983, Gilles #Deleuze écrit ce texte qui n’a pas vieillit d’une ligne. À vous de le diffuser. [ Dans Deux Régimes de fous, textes et entretiens 1975-1995, Éditions de Minuit, 2003, p. p. 221-223. ]

La cause palestinienne est d’abord l’ensemble des injustices que ce peuple a subies et ne cesse de subir. Ces injustices sont les actes de violence, mais aussi les illogismes, les faux raisonnements, les fausses garanties qui prétendent les compenser ou les justifier.

(…) D’un bout à l’autre, il s’agira de faire comme si le peuple palestinien, non seulement ne devait plus être, mais n’avait jamais été.

Les conquérants étaient de ceux qui avaient subi eux-mêmes le plus grand #génocide de l’ #histoire. De ce génocide, les sionistes avaient fait un mal absolu. Mais transformer le plus grand génocide de l’histoire en mal absolu, c’est une vision religieuse et mystique, ce n’est pas une vision historique. Elle n’arrête pas le mal ; au contraire, elle le propage, elle le fait retomber sur d’autres innocents, elle exige une réparation qui fait subir à ces autres une partie de ce que les #juifs ont subi (l’expulsion, la mise en ghetto, la disparition comme peuple). Avec des moyens plus « froids » que le génocide, on veut aboutir au même résultat.

Les USA et l’Europe devaient réparation aux juifs. Et cette réparation, ils la firent payer par un peuple dont le moins qu’on puisse dire est qu’il n’y était pour rien, singulièrement innocent de tout holocauste et n’en ayant même pas entendu parler. C’est là que le grotesque commence, aussi bien que la violence. Le #sionisme, puis l’État d’ #Israël exigeront que les Palestiniens les reconnaissent en droit. Mais lui, l’État d’Israël, il ne cessera de nier le fait même d’un peuple palestinien. On ne parlera jamais de #Palestiniens, mais d’ #Arabes de #Palestine, comme s’ils s’étaient trouvés là par hasard ou par erreur. Et plus tard, on fera comme si les Palestiniens expulsés venaient du dehors, on ne parlera pas de la première guerre de résistance qu’ils ont menée tout seuls. On en fera les descendants d’Hitler, puisqu’ils ne reconnaissaient pas le droit d’Israël. Mais Israël se réserve le droit de nier leur existence de fait. C’est là que commence une fiction qui devait s’étendre de plus en plus, et peser sur tous ceux qui défendaient la cause palestinienne. Cette fiction, ce pari d’Israël, c’était de faire passer pour antisémites tous ceux qui contesteraient les conditions de fait et les actions de l’Etat sioniste. Cette opération trouve sa source dans la froide politique d’Israël à l’égard des Palestiniens.

Israël n’a jamais caché son but, dès le début : faire le vide dans le territoire palestinien. Et bien mieux, faire comme si le territoire palestinien était vide, destiné depuis toujours aux sionistes. Il s’agissait bien de colonisation, mais pas au sens européen du XIX° siècle : on n’exploiterait pas les habitants du pays, on les ferait partir. Ceux qui resteraient, on n’en ferait pas une main-d’œuvre dépendant du territoire, mais plutôt une main-d’œuvre volante et détachée, comme si c’étaient des immigrés mis en ghetto. Dès le début, c’est l’achat des terres sous la condition qu’elles soient vides d’occupants, ou vidables. C’est un génocide, mais où l’extermination physique reste subordonnée à l’évacuation géographique : n’étant que des Arabes en général, les Palestiniens survivants doivent aller se fondre avec les autres Arabes. L’extermination physique, qu’elle soit ou non confiée à des mercenaires, est parfaitement présente. Mais ce n’est pas un génocide, dit-on, puisqu’elle n’est pas le « but final » : en effet, c’est un moyen parmi d’autres.

La complicité des #Etats-Unis avec Israël ne vient pas seulement de la puissance d’un lobby sioniste. Elias Sanbar a bien montré comment les #États-Unis retrouvaient dans Israël un aspect de leur histoire : l’extermination des Indiens, qui, là aussi, ne fut qu’en partie directement physique. il s’agissait de faire le vide, et comme s’il n’y avait jamais eu d’Indiens, sauf dans des ghettos qui en feraient autant d’immigrés du dedans. A beaucoup d’égards, les Palestiniens sont les nouveaux #Indiens, les Indiens d’Israël. L’analyse marxiste indique les deux mouvements complémentaires du #capitalisme : s’imposer constamment des limites, à l’intérieur desquelles il aménage et exploite son propre système ; repousser toujours plus loin ces limites, les dépasser pour recommencer en plus grand ou en plus intense sa propre fondation. Repousser les limites, c’était l’acte du capitalisme américain, du rêve américain, repris par Israël et le rêve du Grand Israël sur territoire arabe, sur le dos des Arabes.


Headed for a metal-rich asteroid of the same name, the Psyche spacecraft successfully calibrated its cameras by looking homeward. On schedule for its 2029 arrival at the asteroid Psyche, NASA’s Psyche spacecraft recently looked back toward home and captured images of Earth and our Moon from about 180 million miles (290 million kilometers) away. The […]

Reporterre
Près de Bordeaux, bientôt un surf park plus grand que le Stade de France ?
dans un monde de plus en plus chaud et de moins en moins sauvage, construire une usine à vagues à 50 kilomètres de l’océan
mcinformactions.net/pres-de-bo…
#Surfpark #Bordeaux #eau #urgenceclimatique

Reporterre
En Norvège, Greta Thunberg et Extinction Rebellion bloquent une raffinerie géante
mcinformactions.net/en-norvege…
#Norvege #extinctionRebellion #GretaThunberg #raffinerie #blocage

reshared this

Destructoid just posted:

Kirby Air Riders hands-on: Frenetically fast, deceptively deep

Mere hours after Nintendo's Kirby Air Riders direct, I was holding a Switch 2 Pro Controller and playing the game at a special preview event in New York City. I watched back Mr. Sakurai's presentation while I rode the train into Manhattan, so I had an idea of what to expect after not playing the original title over 20 years ago. After actually playing this ...

destructoid.com/kirby-air-ride…

#gamingNews

France24
Israël confronté à une émigration inédite : "Nous avons perdu l’espoir de changer notre pays"
mcinformactions.net/nouvel-art…
#israel #palestine #Hamas #Cisjordanie #Gaza #genocide #emigration

TV5Monde
Au Pakistan, la mousson tue à nouveau et ralentit les recherches
mcinformactions.net/au-pakista…
#Pakistan #mousson #pluies #inondations #urgenceclimatique

"Another farmer, Muhamed, shared through tears at a recent seminar that every morning before he leaves for his fields, he says goodbye to his wife and children as though it might be the last time. This is because of the settlers. “Each day I fear I will not come home alive,” he told Palestinian and Israeli activists who stood with him. CfP activists Jamil and Sayel were there, and the weight of that daily fear hung heavy among everyone present." #Westbank
#CombatantsForPeace
This entry was edited (2 weeks ago)

reshared this

Un Max de documentaires & investigations.
"Des animaux et des flammes"
Les médias dévoilent des images spectaculaires de brasiers et de pompiers au combat, ainsi que des récits de témoins relatant l’enfer. Cependant, on parle peu des autres grandes victimes de ces feux : les animaux.
mcinformactions.net/des-animau…
#incendies #animaux #biodiversite #rechauffementclimatique

Emmanuel Florac reshared this.

C’est fait ! Grâce aux soutiens des lectrices et lecteurs Bon Pote, nous venons d’atteindre les 70% de notre campagne de dons en cours, soit 3500 soutiens mensuels.

Bon Pote est officiellement un média depuis juillet et passe la seconde. Après ce premier CDI, nous avons d’autres objectifs, les voici ici en toute transparence.

Vous pouvez nous soutenir en 30 sec et 3 clics ici : fr.tipeee.com/bon-pote

MERCI, on continue !

Mon fils s'est fait cambrioler, à Toulouse, et on lui a volé tout son matos photo.
Voilà la liste :

Canon EOS 500D
Canon EOS 500N (argentique)
Olympus PEN-EE (argentique)
Objectif Sigma AF-MF Zoom 28-80mm F3.5-5.6 Mini Zoom Macro
Objectif Sigma AF-MF Zoom 100-300mm F4.5-6.7 UC
Flash Metz Mecablitz 28 AF-4 C

Si vous voyez quelque chose qui ressemble à cette liste sur un site de revente, merci de me faire signe !

:boost_requested: le repouète nous réconforte un peu 🙏

reshared this

People are starving in Gaza, you fucks. Talk about not having taste. Read the fucking room. ec.social-network.europa.eu/@E…

Sozan reshared this.

CrowdBucks is a new payment system for the Fediverse


A new, open source, self-hostable fundraising system for the Fediverse has been released. The project is very young, but there’s a huge amount of promise.

More developments are happening on the front to provide payment and monetization options for the Social Web. Over the past few years, there have been interesting experiments in making this possible. Mitra, notably, pioneered subscription payments by utilizing Monero. Bandwagon has also built on the concept by instead relying on integrations with traditional payment networks, starting with Stripe and PayPal. The short-lived SubClub implemented private feeds for paid access.

Introducing CrowdBucks


CrowdBucks is a new effort developed by Charles Iliya Krempeaux, better known by his online moniker, Reiver. It builds on some of the ideas previous implementations have tried, and aims to make the process as smooth and simple as possible.

“The long-term vision that CrowdBucks is a part of is to create a payments layer for the Fediverse,” Reiver explains, “obviously, it’s not the only part, there will be other projects later.”
CrowdBucks caption saying "All You Have to Do...As a Helper...1. Open a CrowdBucks Page2. Sign In with a Fediverse Account3. Donate"Source: CrowdBucks

Signing Up


Instead of forcing users to create yet another account, CrowdBucks does something really smart: you can just sign in with an existing Fediverse account.

At the moment, sign-in is limited to just Mastodon, but the plan is to gradually support a number of different platforms. Since a lot of Fediverse software implements part of the Mastodon API, I attempted to log in with both Akkoma and WordPress, but neither one seems to work yet. We opted to use a tried-and-true community instance.

After doing the Authorization dance, CrowdBucks directs users to a simple dashboard, where they are prompted to do basic setup for their page. Fediverse integration automatically pulls in profile details, including the username, avatar, header, and handle, although most of the public-facing details can be customized.


Getting Set Up


The first thing to do with your account is to set fundraising goals and donation tiers. The flow feels reminiscent of something like Kickstarter or Patreon, where rewards can be spelled out as something symbolic, something digital, or even something tangible.
You can view our demo account here. Please, don’t actually donate to this.

Donations and Payments


Support tiers can be set up with any monthly denomination, and these get prominently displayed on your CrowdBucks page. Donors can use their CrowdBucks accounts to find a page, select a tier, and support creators and projects easily.

When a person pledges towards a Tier, they’re automatically taken to a checkout page. For the time being, the only supported Payment Processor is Stripe. Reiver has explained that this is because Stripe was easiest to implement, but the team intends to also add support for PayPal and other providers, as well as support for standards such as Web Monetization and OpenPayments.


Quick Demo


CrowdBucks was initially revealed in a brief demo at FediCon a few weeks ago, which was recorded and added alongside the FediCon Talks on PeerTube. It’s a useful insight into where Reiver is coming from, what’s being built, and ideas of what CrowdBucks could be used for.

spectra.video/videos/embed/5bp…

Open Source and Self-Hostable


“Anyone will be able to set up their own CrowdBucks server,” Reiver explains, “just like anyone can set up their own Mastodon server.”

The CrowdBucks project itself is licensed under the GNU AGPL, with source code readily available. The CrowdBucks.fund site is simply operated as a flagship instance, but the goal is to allow anyone to host their own version as part of their operational infrastructure.

“We want CrowdBucks to help pay server bills, to support developers building Fedi software, and to fund creators on the Fediverse. The whole thing is designed to be native to the Fediverse.”

Future Plans


While the project itself is still fairly young, the team is actively thinking about how to improve. One area CrowdBucks is already exploring involves the ability for the app to post to the Fediverse on the behalf of fundraisers, for example, to give credit to supporters. Another possibility might involve collaborating with Emissary to standardize pieces involving payments and private access.

This is an exciting endeavor, and might be one of the most polished attempts yet to make payments possible on the Social Web. Hopefully, existing projects will get involved, and hash out the details on how to make this as open and interoperable as possible.

ShareOpenly logo Share

This entry was edited (2 weeks ago)

Are Two States Possible?
counterpunch.org/2025/08/20/ar…

"Haidar Eid is a Palestinian professor who used to teach postcolonial and postmodern literature at Al-Aqsa University in Gaza. That university no longer exists thanks to the missiles and the Zionist minds that fired and guided those missiles. His book Decolonizing the Palestinian Mind was recently published in Spanish by La Trocha publishing house in Santiago, More
The post Are Two States Possible"

ICC Arrest Warrant for Vladimir Putin for “Kidnapping Ukrainian Children,” Russian President Accused of “Genocide-like Deportation” michelchossudovsky.substack.co…

12.22 Seconds! 3x3 Round 1, Solve 3 - CSS '25 #cube #fyp #shorts #speedc... youtube.com/shorts/7vy1qEnmMYo…

shortstories reshared this.

in reply to Sardonic Smile

Sure he spends all that time practicing Cubes but did he neglect practicing math in order to practice getting the cube colors to line up

Most black people I have met have who I could get an idea of their math level have trouble with math

Either they told me they are nkt good at math or did not get very far at math or I notice them make math mistakes on basic things or some combination of those things

Surviving the Selva: The Darien Gap and Migration
counterpunch.org/2025/08/20/su…

"The Darien Gap on the border of Colombia and Panama is the only stretch of the Pan-American Highway that is not a highway. Instead, it is a dangerous area of jungle filled with swamps, wildlife and rivers. It is also a major part one of the world’s migration routes. This means that the area is More
The post Surviving the Selva: The Darien Gap and

Conservatives Fear Anxiety-Ridden Youth Could Defect from Trump
counterpunch.org/2025/08/20/co…

"Can Donald Trump retain the allegiance of the key voter groups that swung his way in 2024? Perhaps none of those voter shifts were as dramatic and consequential as the defection of youth – long a mainstay of the Democratic base. Gen Z voters, fueled by despair over student debt and mounting joblessness, fled en More
The

Mark my words: Now that Hamas has accepted the ceasefire terms, Netanyahu will procrastinate. Within days, we will hear from American and other international officials, through major media outlets, claiming that Hamas was the party who rejected the deal. This narrative will then be used to justify further escalation, resulting in more Palestinian bloodshed.

Israeli hiker loves "the beautiful view" of Gaza being bombed #Palestine tiktokgenocide.com/uploads/isr…

What is Hasbara? Learn about Israel’s “Ministry of Truth.”

972mag.com/hasbara-why-does-th…

#hasbara #israel #genocide #ethnicCleansing #apartheid #settlerColonialism #Gaza #WestBank #Palestine #StopIsrael #FreePalestine

reshared this

From Hospitality (Philoxenia) to Tourism
counterpunch.org/2025/08/20/fr…

"I was born and brought up in Kephalonia, a Greek island in the Ionian Sea between Greece and Italy. The island is beautiful with Mt Ainos at its center. During the late 13th century BCE, Kephalonia and Ithaca, a much smaller island next to Kephalonia, were the center of the kingdom of Odysseus. Homer wrote More
The post From Hospitality (Philoxenia) to Tourism appeared